30 Aralık 2010 Perşembe

İri Adam

Ne istediğini bilmek ve bunun üstüne düşünmek.  Aha böyle yazınca çok mantıklı yapılması gereken bir hayat felsefesi  hatta mutlak doğru gibi görünüyor.  Belli bir yerden sonra çok usandırıcı oluyor. kAoSla yaşayan dünyada plan yapmak yine KaOsa  hizmet ediyor.   Düşüncenin şekillendirici bir gücü var mı gerçekten? Belli olmayan şeyler için belirsizlik kıvam arttırıcı etkisi yapıyor gibi. Kötü bir şey ise içini daha çok kemirir. İyi bi şey ise sürpriz olur. Off süper oldu dedirtir, keyfi katlanır. Zaten belli olan şeylerin  verdikleri sıkıcı his hatta verdikleri sıfır his insanı kaybediyor. Sonra buna monotonluk deniyor. Peki ilk cümle neydi.  Sadece eylem olarak istemek, bilmek ve düşünmek. Bilmeyi atarsan hayal kurmak olur. Olabilitenin mutluluğu.Düşünmeyi  atarsan ne olur ki? Bilmek ve istemek  aslında çaresizliği çağrıştırıyor. İstemeyi atarsan bezmişlik hissi verir. Bilmek ve düşünmek. Duyguyu veren istemek oluyor bu üçlüde.  Ders anlatır gibi oldu. Bahçeli Hocama burdan karışık düşünme dersleri için teşekkürler.  Bu da farketmez.  Asıl eğlenceli olan düşünmediğin  henüz isteyemediğin iyi bir şeyin  bir anda olması.  O da bana hiç olmuyor.  Hayat bana dedi ki sen düşünebiliyorsun üzgünüm düşün bul ve çabala. Ancak o zaman bir şey elde edebilirsin benden. ''Peki  adalet nerede?'' dedim. Düşünemeyenler fasulyeden mi yaşıyor. APAÇİ OLUP ŞAHİNİMLE MUTLU MU OLAYIM?'' diye serzendim.
    Hayat dedi ki: Arı bal yapabilirken ayı onu çok sevse de yapamaz.  Ama aralarında sadece 1 harf fark var.  Adalet  siz insancıkların yarattığı bir kavram o ne ki?  Sadece olduğun varlıksın ve dünyan senin algıladığın şeylerden ibaret. O yüzden sus ve işini yap.( sus ve öp diyecek hali yok. Ah jessika alba ah!....)Ben de iyi peki zenci yow dedim. Çünkü bana Morgan Freeman’ı  hatırlatan bir zenci bilgeliğiyle konuşuyorsun seninle baş edemem. Artık bi yer göstereceksin yuvarlanıp gideceğiz içinde dedim.  Olduğumdan memnunum da şu olduğuma bi kıyak ne zaman geçilecek ki ? Tanıdıklarım var senin de bi gün işin düşer  dedim. Güldü. Ve bende güldüm . Havayı yumuşatmak için espri yapmak hayatta hep söken bir şeydi zaten. Kendimi  filmlerde son çare olarak kızdırdığı  iri adamı güldürmeye çalışan tıfıl karakter gibi hissettim.  Olsun bu da farketmez.  Hep iri bir adam olmuştur. O da onun görevi  işte.   Hişş  usta, o değil de  hadi yaparsın bi kıyak be....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder